COMUNICAT FAMÍLIES

D'acord amb les instruccions que la Conselleria d'Educació de les Illes Balears ha aprovat dia 16 i dia 18 d'abril de 2020, a causa de l'epidèmia del COVID-19, les quals dicten de manera extraordinària com avaluar l'aprenentatge dels alumnes de l'ensenyament obligatori i postobligatori als centres educatius de les Illes Balears durant el curs escolar 2019-2020, el claustre de l'IES Biel Martí els fa arribar les informacions següents:

- Es manté el calendari escolar pel que fa als dies lectius per a tots els nivells: les classes finalitzaran el dia 19 de juny.

-Tota l'activitat educativa es durà a terme mitjançant el teletreball amb l'atenció a l'alumnat i a les famílies tal i com s'ha fet fins ara.

-És d'absoluta necessitat que les famílies responguin als correus electrònics i a les trucades amb número ocult del professorat. La coordinació entre la família i el centre, ara més que mai, és indispensable pel que fa al procés d'aprenentatge d'aquest darrer trimestre de curs.

-Tots els alumnes han de continuar amb el seu procés d'aprenentatge. És molt important tenir present que el curs segueix, i no finalitza fins al 19 de juny. Per tant, totes les activitats, tasques, treballs i proves són igual o més importants que les que s'han anat fent fins ara.

-És molt important mantenir una rutina de treball planificada, regular i periòdica, ja que un cop ben establerta, crea aprenentatge i es consoliden hàbits. Fomenten l'autonomia i donen ordre i estructura al seu entorn. El descans és vital per al seu desenvolupament i s'ha d'evitar l'estimulació amb l´ús del mòbil o videojocs abans de dormir.

- Considerem que el vostre benestar és essencial, per això mantenim l’atenció de manera el més personalitzada possible. Podeu comptar també amb el departament d’orientació per assessorar i atendre altres demandes (seguiment d’hàbits, atenció emocional, dubtes vocacionals, d’orientació...). El contacte és Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.. A més, recordeu que l’equip de reforç continua realitzant seguiments individuals i adaptant tasques.

-En el marc d'aquesta situació extraordinària és el moment idoni per desenvolupar la competència d'aprendre a aprendre, una de les set competències clau que s'han d'assolir a la fi de l'escolarització obligatòria. La capacitat d'autoaprenentatge i les habilitats per adquirir informació són requisits indispensables per a poder-se desenvolupar en el món actual. Per tant, no només han d'aprendre per la nota, sinó també pel plaer i per la necessitat d'aprendre.

-L'avaluació final ordinària (juny) es basarà en els resultats i dades de la primera i segona avaluació. La qualificació de les matèries no podrà ser inferior a la qualificació que tendria abans de la suspensió de les activitats lectives presencials. Les valoracions de les activitats, treballs i/o resultats de proves realitzades a partir de l'inici de la suspensió de les activitats lectives presencials es consideraran exclusivament per augmentar la qualificació que tenia l'alumne abans de la suspensió.

-Dilluns dia 27 d’abril, totes les famílies rebran els nous criteris de qualificació de cada assignatura.

-A mitjan maig, com és habitual, totes les famílies rebran l'informe de l’avaluació de seguiment del tercer trimestre. Per tant, coneixeran quina és la diagnosi del seu fill/a de cara a final de curs.

-Totes les noves instruccions es poden consultar a la nostra pàgina web: iesbielmarti.cat.

-El sistema de contacte preferent amb l'equip directiu és el correu electrònic: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.. O contacte telefònic al número desviat de l'institut 971374201 (excepcional i només de dilluns a divendres de 9:00 a 13:00). Amb el tutor/a o professors al seu correu electrònic personal del centre.

El Claustre de professors de l'IES Biel Martí                                                                                 Ferreries 21 d'abril de 2020