PROVES D'ACCÉS A CFGM-2016

on .

Ja s'ha publicat la convocatòria de les proves d'accés a Cicles Formatius de Grau Mitjà 2016 (BOIB, 10/03/2016).
Període d'inscripció: del 5 al 20 d'abril de 2016.
Centres que fan la prova a Menorca: IES Maria Àngels Cardona (Ciutadella) i IES Josep Miquel Guàrdia (Alaior).
Dates de la prova: 9 i 10 de maig a partir de les 16h.
Més informació la podeu trobar a la web de Formació Professional i en podeu demanar al Departament d'Orientació de l'institut.

ELS VALORS DE L'ESPORT EN L'EDUCACIÓ DELS FILLS

on .

L'AMPA de l'IES Biel Martí us convida a la xerrada de Tomàs Jofresa, exjugador internacional de bàsquet: Els valors de l'esport en l'educació dels fills. Dijous 10 de març a les 20h a la sala d'actes de l'institut.
CARTELL 100316

VIATGE A ROMA I POMPEIA

colosseo

Des de fa ja més de vuit anys els departaments de llengües i cultura clàssiques dels IES Biel Martí de Ferreries i Cap de Llevant de Maó fan un projecte conjunt destinat als grups de primer i segon de Batxillerat d'Humanitats, per tal de fer-los conèixer el món clàssic de primera mà i in situ. Com que l’any passat vam visitar Grècia (Atenes, Delfos, Micenes, Epidaure, etc.) enguany tocava visitar Roma i Pompeia. Vam partir dissabte dia 30 de gener i en arribar vam prendre un primer contacte amb la ciutat de Roma: la Fontana di Trevi, el Panteó, la Piazza Navona i vam caminar fins al Colisseum i els fòrums imperials. Així ens vam fer una idea de les meravelles que coneixeríem el dia següent.
El dia següent vam xalar moltíssim amb les visites del Colisseum i el fòrum republicà. Després de dinar vam tenir temps per visitar els meravellosos monuments de la ciutat, no només els d’època romana, sinó també els d’època medieval, renaixentista i barroca. La jornada la vam acabar tots junt sopant al Trastèvere.

forum
Al Fòrum romà amb na Maria Hernàndez

El dia 1 de febrer vam sortir prest de l’hotel i després de visitar l’Èxtasi de Santa Teresa i l’Ara Pacis Augustae vam arribar al Vaticà per Castel Sant’Angelo. Durant més de tres hores vam visitar els Museus Vaticans amb la seva formidable Capella Sixtina i la Basílica de Sant Pere. Un cop dinats vam tenir temps lliure per passejar per la ciutat, pels voltants del teatre de Marcello, fins al temple de la Fortuna Viril i el d'Hercole Vincitore, just al costat de la Bocca della verità..
laocoont Aquí ens podeu veure posant davant el conjunt del Laocoont, als Museus Vaticans

santpere I aquí ens teniu a tot el grup a la plaça de Sant Pere

No ens podem estar d'agrair especialment la col·laboració de na Maria Hernández, de l'Associació cultural Romaquí, creada per un grup d'historiadors de l'art i de guies catalans residents a Roma, que cada viatge ens ajuda amb les guies als Museus Vaticans, al Coliseu i al Fòrum romà.

No podíem marxar d’Itàlia sense visitar les magnífiques ruïnes de la ciutat de Pompeia sepultada pel Vesubi l’any 79 aC. Després de moltes hores en autobús i d’una visita molt completa, estàvem tan cansats que no hi va haver ganes de fer res més.
Pompeia
L'alumnat de l'IES Biel Martí al teatre romà de Pompeia

El darrer dia abans d’agafar l’avió encara ens van quedar forces, a alguns, per fer una darrera passejada per la ciutat. Aproximadament a les 22:00 arribàvem a Menorca, molt cansats, però amb un record inoblidable i amb ganes de preparar el viatge a Grècia del curs que ve.