COS, SEXUALITAT I PLAER

Els alumnes de 2n d’ESO del nostre institut van tenir el privilegi d’escoltar dins les aules la psiquiatra Eulàlia Torrà, que va venir per parlar-los sobre la sexualitat.

Mercè Coll Allès.

El passat mes de desembre, les aules de 2n d’ESO es van omplir de temes relacionats amb la sexualitat, ja que van tenir el privilegi d’escoltar una psiquiatra professional, especialitzada en la sexualitat. Va ocupar 6 hores de l’horari escolar durant tota la setmana per debatre amb els alumnes sobre aquest tema.

El taller tractava sobretot de la sexualitat, però també van parlar sobre el seu cos, tant el de les dones com el dels homes. Van comentar la importància de descobrir el seu cos i experimentar amb ell. També van xerrar de temes sobre el masclisme, i aprofitant aquest tema, els hi va recomanar el llibre «El diari Lila de la Carlota».

Els alumnes van descobrir coses i aclarir dubtes que tenien i van debatre sobre què hi entrava dins la definició de la paraula «sexualitat».

L’Eulàlia se’n va anar de les aules satisfeta per haver aclarit dubtes dels alumnes i per deixar clar alguns coneixements que la societat havia anat acceptant sobre estereotips i altres coses, sobretot coneixements que té tothom i que són falsos.

El taller va resultar ser molt interessant i productiu.

OPINIÓ PERSONAL

Després d’haver vingut l’Eulàlia Torrà a fer-nos aquest taller, vull donar la meva opinió sobre aquesta activitat.

El taller em va semblar molt interessant ja que vam poder resoldre dubtes, i aprendre coneixements nous.

El taller va ser profitós i divertit,  ja que  vam riure quan tocava, i també vam aprendre i  vam resoldre dubtes.

L’Eulàlia explicava molt bé, ja que té experiència amb els adolescents i m’agradaria molt que tornés a venir prest.