DE COLÒNIES A SON PUTXET

Els dies 24, 25 i 26 de maig, els alumnes de segon d’ESO vam anar de colònies a Son Putxet, a Alaior.

FET PER : Cèlia Canyissà, Joan Melià i Edgar Delgado.

Els alumnes de 2n d’ESO de l’IES Biel Martí, vam anar els dies 24, 25 i 26 de maig a Son Putxet, on vam posar en pràctica competències bàsiques i vam tenir un aprenentatge fora de les aules.

Com que havíem de cuinar, escurar, netejar, fer el sopar i moltes altres coses més, a part de que vam aprendre a conviure entre nosaltres tres dies i dues nits, ens vam dividir en brigades. Havíem de fer diferents tasques i anotar un resum dels aprenentatges. Era una sortida per fer molta feina i una nova experiència per a molts de nosaltres.

El nostre professor de socials, n’Anselm Barber, ha estat l’encarregat d’organitzar aquesta sortida, com molts altres anys. I la professora d’Alemany, na Xinca, la responsable d’ACE.

Els dies que vam ser a fora, els professors que volien venir, es van organitzar per feien torns. Alguns van venir al matí i d’altres al capvespre.

El dimecres 25 vam partir de Ferreries a les 8 del matí i vam anar fins Alaior amb cotxes particulars. Vam caminar fins a Son Bou aturant-nos al poblat de Torre d’en Galmés.

Una casa del poblat Talaiòtic de la Torre d’en Galmés.

Quan vam arribar a Son Bou, vam nedar, dinar i fer diferents activitats fins a les 7, quan vam partir cap a Son Putxet per preparar el sopar i les tasques que tocaven fer a cadascú. Gràcies a que una brigada i n’Anselm van preparar una vetlada, vam tenir tots una nit divertida i plena de jocs abans d’anar al llit.

Dijous a les 7 del matí vam fer diana. Vam visitar el lloc Subaida, vam tornar a caminar i per el capvespre havíem de anar a una pedrera però al final no hi vam poder anar. Aquest dia havíem  de fer una activitat de vespre abans de posar-nos al llit però no va ser possible i vam seguir fent jocs semblants als de la vetllada anterior.

El dia següent vam tornar a fer diana a les 7 del matí, vam anar a Alaior a fer unes activitats sobre el poble.

N’Anselm explicant-nos coses sobre el poble.

Per últim,vam ensenyar-li als pares tot el que havíem fet durant aquests dies ensenyant-los una crònica de cada dia que havíem anat fent.