LA NUTRICIÓ EN EDATS DE CREIXEMENT

Juntament amb el descans i la pràctica d’activitat física, una bona alimentació és essencial per créixer sa, tant físicament com mentalment.

 

Per Laura Moure

 

És important que es mengi variat, ja que cada tipus d’aliment té una funció i una repercussió en el nostre cos, per això, si es segueix una dieta, és important tenir-ne coneixements previs, per prevenir grans errors. És veritat que a cada persona li beneficiaran uns aliments diferents, o uns altres tipus no li cauran bé, però no s’ha de deixar de menjar cap “grup d’aliments” que sigui saludable en certes mesures, com hidrats de carboni, o inclús greixos, ja que també són necessaris pel cos.

Està més que comprovat que per fer una dieta, no hi ha res més dolent que passar gana, o deixar de menjar hidrats de carboni, perquè el que controla el nostre metabolisme és el cervell, i si passem gana, el cos farà tot el que pugui per cremar el mínim de greixos i calories possibles, i l’únic que aconseguirem és ralentitzar el metabolisme, fent just el contrari del que volem.

Els carbohidrats són molt importants per al cos, i s’han de consumir diàriament, ja que són el que ens dóna energia per després cremar-la, i també van al cervell, si no en mengéssim seria dolent per a nosaltres perquè el cervell els necessita, i a la llarga seria prejudicial, podent arribar a malalties mentals com són l’anorèxia i la bulímia.

Però s’ha de tenir cura amb els carbohidrats que mengem, han de ser majoritàriament sans, s’ha d’evitar un excés de bolleria o dolços envasats, si nó, això sí que seria el que es convertiria en greixos saturats. Per exemple, s’ha de menjar pa i farines però no en excés, i millor si són integrals, també la pasta i les patates, són aliments amb carbohidrats.

Les fruites i verdures també són molt importants, ja que aporten vitamines, nutrients, fibres i minerals, mantenen l’organisme en equilibri i hidraten el cos ràpidament. En definitiva, també és essencial consumir-ne a diari.

Els làctics, són un altre grup d’aliments que s’ha de consumir preferiblement amb freqüència diària, però no tanta com els anteriors. Són importants per al desenvolupament del cos humà sobretot en edats de creixement, ja que son aliments molt complets, aporten calci, fortaleixen l’esquelet i els ossos, les dents, etc. Es poden consumir en forma de llet, formatge, iogurt i altres.

La carn blanca, el peix i els ous, s’han de consumir en quantitats no gaire exagerades, però són molt importants en una dieta equilibrada, ja que són una font de proteïnes, importants per a mantenir la massa muscular, i també aporten vitamines i nutrients. Un altre grup d’aliments que també son rics en proteïnes són les llegums.

Els aliments amb els que més s’ha de vigilar a l’hora de consumir-los són els embutits i carns vermelles, com bistecs o entrecots. S’han de menjar ocasionalment i amb molta moderació,ja que un excés, no seria gaire saludable. En el que és important pensar també, és en el consum molt ocasional dels dolços, caramels, “xuxes”, bolleria industrial, etc, ja que aquests són els que realment no són gaire beneficiosos per a la salut, ja que contenen greixos saturats, molts sucres i estan processats.

Mai és massa prest per començar a cuidar-se!

 

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *