DESCOBRINT ELS MITJANS DE COMUNICACIÓ

Els alumnes de 2n ESO van visitar el Diari Menorca i l’IB3.

Román Gómez

Maó

El passat dijous 19 d’octubre els alumnes de 2n ESO de l’IES Biel Martí van visitar el Diari Menorca i l’IB3. Van partir a les 8:15 de Ferreries i van arribar devers les 8:45 a Maó, on es van dividir en 2 grups, un va anar a l’IB3 i l’altre al Diari. Aquesta sortida la van fer per aprendre com funciona el Diari Menorca de cara a fer la seva revista trilingüe digital «D’ona en ona».

Josep Bagur, el director del Diari Menorca els hi va fer la visita guiada per totes les seves instal·lacions explicant sala a sala què hi fan allà. La primera sala que van visitar va ser la de redacció, on els redactors escriuen notícies diàriament, després van passar per la sala de pre-impressió on es fan les planxes per seguidament imprimir els diaris a la rotativa.

En David Marquès els hi va fer la visita dels estudis de ràdio i televisió de l’IB3 de Menorca.

Als estudis de ràdio van veure que les sales estan insonoritzades, per quan xerren pel micròfon no es senti cap renou de fons. També els van dir que tota la informació es codifica, va a les antenes de El Toro que fa de repetidor perquè el senyal arribi a tota Menorca, fins i tot van tenir l’oportunitat de dir unes paraules pel micròfon.

Al plató van veure una cosa molt interessant, el «Teleprompter», una pantalla amb el text dels presentadors que avança quan pitgen un peuet. Una altre cosa que van veure va ser una TV amb el que la gent veu des de casa seva, per si no arriba el senyal, continuar amb una altra notícia.

Finalment, van anar a fer una volta per Maó mentre feia un diluvi, van quedar xops.