REPORTERS DE SEGON!

Dijous, 19 d’octubre els alumnes de segon de l’IES Biel Martí visiten IB3 i el Diari Menorca.

·Mikel Ardanza · Menorca

Molta sort, és la que hem tingut els alumnes de poder gaudir d’una sortida tan xula a IB3 i al Diari Menorca. Els alumnes varem partir des de l’institut direcció a Maó.

Es vam dividir en dos grups que, posteriorment per damunt les 12:30 s’ajuntarien per anar a fer una volta per Maó.

La causa d’aquesta sortida és perquè els alumnes d’aquest institut fan una revista i volen aprendre’n de grans empreses sobre notícies.

En arribar al diari, varem anar a una zona on ens va acollir en Joan, el cap del sistema informàtic, que va ser qui ens va guiar durant tota la visita que va durar 1 hora i 15 minuts. Després varem passar a l’arxiu on hi ha tots els diaris des de 1950… Després varem anar a la rotativa, on és on s’imprimeixen els diaris. De record ens van donar el diari d’aquell dia. Gràcies!

L’autobús ens va venir a cercar i vam fer canvi amb l’altre grup, que havia anat a IB3.

A IB3 (al polígon) ens va acollir en David Marquès el director d’IB3 de Menorca, que va ser el qui el qui ens va guiar, juntament amb un altre. A IB3 també ens van dividir en dos grups. El primer va anar al plató .

En aquella sala ens va explicar que tenien focus perquè no veiessin ombres, vàries càmeres en diferent perspectiva i el teleprompter, un programa per facilitar l’explicació dels presentadors.

L’altre grup va anar a la ràdio , que allà ens van explicar que hi havia un rellotge que permet saber l’hora exacta a les Illes Balears, també com funciona el panell de control, que és allà on es controla tot sobre la ràdio, i la peixera, una sala aïllada que és on es grava la veu amb micros i ho posen a la ràdio IB3 Menorca. Vam poder dir cosa. Ho va sentir tot Menorca! També van anar a la sala de control del plató, que són els que li diuen als presentadors si han de passar de notícia , etc.

De regal ens van donar una bossa impermeable amb un tupper i un boli. Gràcies.

Després de les dues visites els dos grups ( el del diari i IB3 ) es van ajuntar i van fer una volta per Maó i varen tornar a Ferreries a les 13:50. La visita va ser molt xula!