ENTREVISTA A NA JOANA CARDONA

Iker De la Puente, Gemma Bosch, Júlia Llull

21 dic 2017

Na Joana Cardona Doyle és la professora de literatura castellana i la cordinadora del projecta de la revista “D’ona en ona”. Li feim l’entrevista per informarmos sobre la seva opinió del seguiment d’aquest projecte que va començar el curs passat i per conèixer-la un poc millor.

-Per començar aquesta entrevista voldríem demanar d’on ve el teu llinatge?

Aquest llinatge ve de ma mare que és irlandesa, tenc una cama d’Irlanada.

-Des de petita sabies que volies ser mestre?De petita eres bona estudiant?

De petita era molt bona estudiant, clar que sí.

De petita no volia ser mestra , el primer record de què volia ser era metge forense.

-Què vares estudiar?

Quan era a l’institut vaig veure que la llengua era allò que m’agradava, més que la literatura i vaig anar a estudiar a Barcelona Filologia Hispànica 4 anys i me vaig treure el títol.

-Va ser fàcil aconseguir aquesta feina?Vas haver de treballar molt?

No hi ha res fàcil però si fas l’esforç que toca sempre surt allò que vols.

-Abans d’entrar en aquest institut , on vas anar a treballar?

Quan vaig acabar d’estudiar vaig 2 anys fent classes de repàs a casa i 2 anys més en instituts de Mallorca fins que vaig arribar a Menorca , primer a l’institut d’Alaior i després 1 any a Ferreries fins que me vaig treure l’oposició , aquí sí que vaig haver d’estudiar molt , i vaig treure la plaça definitiva fa més de 10 anys.

– Com vau tenir la idea de fer aquesta revista?

Els mestres notàvem que els alumnes que acabaven 4t ESO, els hi faltava una mica de fluïdesa a nivell d’escriptura i na Maria Pons Serra , l’altra professora de castellà, se li va ocórrer la idea de fer projecte amb les 3 llengües i d’aquesta manera aconseguiríem practicar l’escriptura correctament.

– Que trobes de la feina feta l’any passat?

Els professors que vam col·laborar , vam estar molt contents. Els alumnes ho van fer amb molta il·lusió, van fer molta feina per saber el nom de la revista i per saber quines seccions havien de fer , van tenir 3 mesos de feina intensa , fins a Nadal no van escriure res. L’any passat en general , molt be.

– Com trobes que anirà aquest any?

Tot anirà bé però tot depèn de vosaltres.