Opinió sobre l’ús del mòbil

Hem anat a fer enquestes sobre l’ús del mòbil als alumnes de 4t, 5é i 6é de dues escoles de Ferreries, CEIP Castell de Santa Àgueda i CC Sant Francesc d’Assasís.

Els hem fet vàries preguntes i aquestes són les respostes:

-Tens mòbil?

A quart hi ha un 28% d’alumnes que sí i un 72% que no.

A 5é hi ha un 58% que sí i un 42% que no.

A 6é hi ha un 66% que sí i un 34% que no.

Creus que es una eina útil?

A quart hi ha un 71% que diu que sí i un 29% que no.

A 5é hi ha un 53% que diu que si i un 19% que no i 26%  que depèn de per a que s’utilitza.

A 6é hi ha un 68 que diu que si i un 16% que no i un 16% que depèn de per a que s’utilitza.

Quantes hores l’utilitzes al dia?

En total 26%  l’empra menys d’una hora, 18% entre 1 i 2h al dia in 29% mes de 2h i un 27 que no l’utilitza gens.

A quina edat es aconsellable tenir mòbil?
Un 45% creu que la millor edat per tenir-ne es abans dels 12.

un 35% entre els 13 i 15 anys i un 20% a partir dels 16.

Quines xarxes socials empres?

Les més emprades són: WhatsApp, Youtube, Instagram i musicall.y.

Nosaltres pensam que n’hi ha que són molt petits per a tenir mòbil, però açò és una qüestió dels pares.

N’hi ha que l’utilitzen massa hores al dia, i aplicacions inadequades per per al.lots tan petis i petites, especialment xarxes socials.

Ens ha sorpres el alt nombre d’al.lots de 6é que no en tenen mòbil i en cambi el alt nombre de que si que en tenen de 4t.

Florín, Aura, Núria